Το παρακάτω βίντεο με τίτλο “The power of words” (Η δύναμη των λέξεων) δείχνει έναν τυφλό ζητιάνο που κάθεται δίπλα σε μια επιγραφή που γράφει: «Είμαι τυφλός, παρακαλώ βοηθήστε με». Μια περαστική κυρία γράφει κάτι στην πίσω πλευρά της επιγραφής και ξαφνικά ο κόσμος που περνάει του αφήνει πολύ περισσότερα χρήματα. Αργότερα όταν την ρωτάει τί έγραψε, του απαντάει «το ίδιο που έγραφες αλλά με διαφορετικό τρόπο».
Όμορφο βίντεο που προκαλεί έντονα συναισθήματα. Τόσο έντονα που το έκανα ανάρτηση στην προσωπική σελίδα στο Facebook και έγινε η αιτία για το άρθρο που διαβάζετε τώρα. Το μήνυμα του βίντεο; Όταν επικοινωνείς με τους ανθρώπους δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο-νόημα του μηνύματος αλλά και οι λέξεις που χρησιμοποιείς.
Όμορφο βίντεο που προκαλεί έντονα συναισθήματα. Τόσο έντονα που το έκανα ανάρτηση στην προσωπική σελίδα στο Facebook και έγινε η αιτία για το άρθρο που διαβάζετε τώρα. Το μήνυμα του βίντεο; Όταν επικοινωνείς με τους ανθρώπους δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο-νόημα του μηνύματος αλλά και οι λέξεις που χρησιμοποιείς.
Οι ίδιες αρχές ισχύουν και στο κομμωτήριο. Δίνουμε βάρος στην αρτιότητα του αποτελέσματος ενός κουρέματος ή μιας βαφής, πιστεύοντας πως αυτό αρκεί για να έχουμε έναν ευχαριστημένο πελάτη. Παρακολουθούμε τεχνικά σεμινάρια και τις τελευταίες τάσεις. Ψάχνουμε στο internet φωτογραφίες και άρθρα που θα μας εμπνεύσουν για την επόμενη πρόταση στις πελάτισσες μας.
Φτάνει όμως μόνο αυτό; Θα ικανοποιηθεί μια πελάτισσα βλέποντας το αποτέλεσμα της δουλειάς μας; Θα αρκεστεί στο «άφησε το σε μένα, θα γίνει τέλειο» που πολλές φορές λέμε πριν ξεκινήσουμε μια υπηρεσία; Θα εκτιμήσει το αποτέλεσμα ακούγοντας από εμάς στο τέλος την φράση «Είναι τέλεια, σου πάνε πολύ»;
Πάρτε ως παράδειγμα τον Τρύφωνα Σαμαρά. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του βασίζεται στην κοινωνικότητα του, στο χιούμορ του και γενικά σε θετικά στοιχεία της προσωπικότητάς του που συνδυάζει έξυπνα με την τέχνη του. Τον φαντάζομαι να κολακεύει και να αστειεύεται με κάθε πελάτισσα, παρουσιάζοντας την πρόταση του και σχολιάζοντας το τελικό αποτέλεσμα με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, κάνοντας τους πελάτες να χαλαρώνουν, νιώθοντας οικεία και άνετα μαζί του.
Ας μην επικεντρωνόμαστε λοιπόν μόνο στο «πρακτικό» αποτέλεσμα της πρότασής μας αλλά ας προσέξουμε και τον τρόπο που την περιγράφουμε. Ας προσπαθήσουμε να φτιάξουμε μια γοητευτική αλλά ταυτόχρονα ακριβή εικόνα του αποτελέσματος, με εργαλεία μας τις κατάλληλες λέξεις ή φράσεις. Ας βοηθήσουμε τον πελάτη, που παρατηρεί το αποτέλεσμα στον καθρέφτη όταν τελειώσουμε, να προσέξει τις αλλαγές που προκάλεσε στο πρόσωπο του και το στυλ του. Τότε να είστε σίγουροι ότι θα εκτιμήσει την υπηρεσία που του προσφέρατε και θα διακρίνει την αγάπη σας για αυτή την υπέροχη τέχνη που ονομάζεται κομμωτική.
http://www.haircut.gr